SM-slutspelet: Dags för kvartsfinaler.

Jag kan inte tippa men gör ett försök när det gäller SM-slutspelet och kvartsfinalerna
 
 
. . . . . VS . . . . .
 
Skellefteå AIK - HV71  4 - 2
Hur mycket kan HV slå ur underläge mot suveräna Skellefteå som siktar på andra raka SM-guldet? Två matcher max tror jag, sen kör SAIK sakta men säkert över HV71. SAIK har ett bättre och starkare lag. Ingen har trott på HV under deras mindre bra säsong, men frågan är hur länge de kan slå ur underläge?!
 
 
. . . . . VS . . . . .
 
 
Frölunda-Linköping  4 - 1
Frölunda är bra, och mycket bättre än Linköping som fått en nytändning efter playin mot Modo.
De här båda lagen har stött på varandra i slutspelet några gånger och det har varit jämna rafflande bataljer och det talar för en jämn serie om inte favoritskapet segrar för Frölunda.
 
 
. . . . . VS . . . . .
 
Växjö - Luleå  4 - 1
Jag tror på Växjö men jag gillar inte Lakers. Dock så tror jag på dem för att ingen, absolut ingen av experterna på TV, eller i radio eller ens hockeybloggarna som jag läst gör det. Växjö kommer in i sitt första slutspel oerfarna men jag tror ändå att de kan gå långt i slutspelet. VLH är bättre än många tror, en stark tredjeplats säger det mesta också. De har imponerat på mig under vintern.
 
 
 
. . . . VS . . . . .
 
Brynäs - Färjestad  2 - 4
Färjestad kommer hitta en väg och vinna i kvarten mot Brynäs som ses som favoriter i denna kvarten. Brynäs ska dock inte räknas ut, man ses som favoriter i denna serie och de har råg i ryggen inför matcherna. Det kommer bli jämna matcher men där jag tror att Karlstadlaget drar det längsta strået.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0