Tack Tony Zabel för allt - Välkommen in igen då Säcken

 
Tony Zabel sparkad av Djurgården.
 
Vad i hela ....... är det som händer?!. Varför tar man bort Tony med så här lite tid kvar?? Så här sent in i säsongen dessutom och med så lite tid kvar??? Det är för sent, det här skulle DIFs styrelse klubbat igenom tidigare igen. Den förändringen skulle gjorts för 15 matcher sedan i sånt fall så hade det funnits mer tid till en omstart och förändring tro mig. DIF gör ju det här lika sent och lika dåligt tajmat som när man till slut sparkade Hardy Nilsson och Micke Johansson 2011/2012.
 
Jag ser detta som ett ett så kallat "för at få ut mer kapacitet av gruppen" a la HV71-syndrom. Direkt kan jag säga att det här smakar illa i hela munnen tyvärr. Jag tror inte att denna förändring ger succé och tolv raka segrar och sen en direktplats i kvalserien som sen tar oss till SHL.
 
Aldrig.
Inte en chans.
 
Det är klart att Tony känner sig åsidosatt och jag förstår varför han inte vill vara med fast som nedknuffad från huvudsysslan. Tony har varit med gruppen sen katastrofsäsongen då vi trillade ur högsta serien. Det hade vart bättre att låta Zabel leda laget resten av säsongen som huvudtränare men med Säcken bredvid, antar att Säcken tar över huvudsysslan nästa säsong med.
 
 
Säcken räddade laget kvar i SHL under två säsonger då DIF inte hade några pengar överhuvudtaget. Han fick ut så mycket så det räddade laget kvar dom säsongerna men han är ingen Hardy Nilsson som kan få alla individer att kräma ur över sin maxförmåga som gör att laget överpresterar och gör dundersuccé likt Djurgården anno 2009/2010. Jag vet inte vad DIF tänker med Säcken i laget igen men det är synd om Zabel, jag står kvar vid att resultaten inte är hans fel. Jag tycker inte man har det laget som ska göra det. Det saknas minst en bra back och en spetsforward. Sen kan målvakterna ifrågasättas tycker jag, varken Adam Reideborn eller Johan Mattsson är den där målvaktsettan som kan stå på huvudet i matcherna när inte utespelarna gör det. Adam är bra men inte så bra.
 
 
 
Hans "Säcken" Särkijärvi in som ny huvudtränare för DIF Hockey (igen). Ska bli intressant och se om han lyckas förändra något överhuvudtaget. 
 
Jag är skeptisk, men låt mig ha väldigt fel (i positiv bemärkelse)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0