Hockeyallsvenskan: Gratis hockey på Hovet idag när Rögle gästar.

Säsongen 2012/2013
Hockeyallsvenskan
Omgång 40
 
 
 
 
Djurgårdens IF - Rögle BK
Hovet 19.00
 
Jämna matcher mot Rögle.
Det är måndag och det betyder hockey i afton, Rögle kommer nere ifrån Ängelholm och gästar Hovet. Jag hoppas på rejält mycket folk som skapar en magisk stämning som hjälper DIF mot tre nya friska poäng. Gratiskampanjen pågår så är man smart så ser man hockeyn gratis på Hovet ikväll. Ett fullsatt Hovet lyfter DIF till högre höjder och det kommer krävas i avslutningen som återstår. Det återstår 15 sanslöst viktiga matcher och DIF har elva poäng upp till plats tre och en direktplats i Kvalserien till SHL. Det är en oerhört tuff väg dit och man måste slå Västerås inbördes, ett möte återstår men samtidigt vinna fyra matcher till samtidigt som VIK inte gör det. Det är riktigt tufft men DIF måste ta trepoängarna nu. Varenda poängtapp och förluster kommer vara ödesdigert.
 
Faktaruta:
Avstånd upp till Topp 3: 11 poäng!
Avstånd upp till 4:an MIF: 6 poäng!
Avstånd ner under Förkval: 4 poäng!
15 omgångar och 45 poäng kvar att spela om.
 
Lagen har mötts två gånger under säsongen som har varit riktigt jämna och tajta. DIF har plusstatistik med två uddamålssegrar varav senast nere i Lindab Arena med 3-2. Segrarna och trepoängarna måste komma och det redan ikväll. Vi tar en match i taget så Rögle är först ut.
 
KÄMPA DJURGÅRDEN!
 
Djurgårdens IF, du är allt jag har
Aldrig lämnar jag dig ensam dig kvar
Alltid kommer jag stå upp för dig
Min kärlek till dig lämnar aldrig mig!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0