Funderingar: Tänk om SHL utökar inför nästa säsong redan ifrån Kvalserien...

" Klart: 14 lag i SHL redan nästa säsong! "
 
Det viskade en liten fågel till mig, tänker inte avslöja vem eller var jag fick det ifrån förrän om eller då det är officiellt..
 
MEN..
 
Det kan ju bli verklighet, fler och fler tränare, klubbledare och experter höjer sina röster för att så kommer bli fallet fram i vår även om det inte finns ett klubbat beslut på det. Känslan är också att det börjar bli ohållbart att inte utöka SHL samt att ändra om serieupplägget för att göra den mer attraktiv för oss som följer och älskar hockeyn.
 
Tänk om det blir fyra lag från Kvalserien som tar klivet upp fram i vår istället för två som det brukar vara. Det värsta är då ur min synvinkel att Djurgården inte kommer vara med och missa den chansen. Djurgårdens spel i årets hockeyallsvenska räcker inte dit upp i år heller. Matcherna mot Rögle och Asplöven senast igår var ett praktexempel på hur det sett ut denna säsongen. Dessutom bara två mål!! framåt på de senaste fyra matcherna. Dessutom som mot Rögle med ännu en tappad ledning, matchen till övertid och sen slänger man bort bonuspoängen på straffar genom att skicka ut tre straffskyttar som inte verkar vara sugna eller rejält inställda på att gå ut och sätta pucken i nät.
 
Det är uruselt. Nonchalant beteende.
 
Jag hoppas fortfarande på att DIF tar steget upp inom runt fem års tid men nu har det gått två av dem och jag ser varken en förhoppning på grund av att man tappar allt mer förutsättningar för att gå upp ju längre ner i HA man hamnar. Ekonomin blir allt mer ansträngd och resurserna blir minimala till nästa säsong.
 
Det går allt djupare och djupare ner i träsket, långt ifrån de stora hallarna och glamouren.
 
Uterinkarnas glada tid är inte långt borta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0