Hockeytrean: SERIEFINAL OCH DERBY!

***********************************************************************************************
OBS!                                                                                                       OBS!
NÄSTA HEMMMATCH - SÄSONGENS SISTA HEMMAMATCH???
Torsdag 14 februari 19.00
Rydaholms SK - Eksjö HC
 
KOM IGEN NU FYLLER VI HALLEN!
 
**********************************************************************************************
 
Säsongen 2012/2013
Division 3B Fortsättning
Omgång 11
 
S  E  R  I  E  F  I  N  A  L 

. . . . . VS . . . . .
 
Skillingaryds IS - Rydaholms SK
Movalla Ishall 17.00
 
Derby och seriefinal!
I eftermiddag smäller det igen, Derby och SERIEFINAL när SIS och RSK drabbar samaman i Movalla Ishall. Det är en väldigt viktig match idag och båda lagen slåss för seriesegern och den åtråvärda kvalplatsen. Lagen har mötts tre gånger i vinter och SIS vunnit två med uddamålet. Matchen idag är nyckel för hur det hela ska sluta i fortsättningsserien. Laget som vinner idag kommer stå med ena skridskon i kvalserien. Matchen ikväll kommer bli av riktig derbykaraktär när det står så mycket på spel så det gäller för RSKarna att vara redo från start. Noggrannhet kring linjerna och i egen zon kommer nog vara nyckeln i det hela idag. Jag var nervös under i stort sett hela matchen mot Finspång fram till det återstod sex minuter då FAIK avgjorde. Idag hoppas jag att de röda klarar hålla i sextio minuter. 
 
Jag hoppas att så många som möjligt tar sig till Skillingaryd och hejar fram vårt röda RSK till seger idag. Laget behöver vårt stöd! Strax dax och bege sig mot Movalla så vi ses där.
 
Läget i laget: Inför matchen idag har jag inte riktig koll på hur tränartrion matchar men jag tror på ett starkt RSK på isen idag som går för tre poäng.
 
Övriga matcher:
Virserum-Löfstad
Finspång-Eksjö

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0