SM-finalen: Två slag i norr från SM-guldet.

Elitserien 2012/2013
SM-final 2 i bäst av 7
 
Slaget om Norrland
 
 
Skellefteå mot SM-guldet, bara två segrar bort.
 
 
Jag får ju helt klart backa för vad jag skrev om igår här på bloggen. Vad tänkte jag på egentligen, hur tänkte jag när jag skrev att Luleå kommer ta guldet. För vad fel jag kommer ha om några dagar då SAIK har lyft bucklan mot skyn i Kraft Arena. För efter dagens match så är det bara så att Luleå orkar inte stå emot ett mycket hetare, starkare och effektivare SAIK i slaget om guldet. Luleå gjorde en bra match senast och målvakten Gustafsson stod på huvudet och nästan fixade en seger. Men idag var det klasskillnad efter att SAIK vänt 0-1 till 3-1 på knappt fem minuter efter den vändningen var Luleå ett slaget lag. Igen. SAIK vinner matchen med 4-2 och det var aldrig nära i den sista perioden att Luleå skulle komma ikapp. Nu talar allt för Skellefteå och inget för Luleå även om det återstår fem matcher i finalserien om man vill. Det blir bara två finaler till, guldbucklan kommer delas ut i Coop Arena på torsdag. Var så säkra.
 
 
 
Skellefteå kommer vinna i fyra raka men få fira guldet på bortaplan på torsdag
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0