Krönika: Abstinens - Ogillar de här landslagsavbrotten. 4 dagar kvar.



4 dagar kvar till återstart - Upplösningen av årets elitserie.
Det har varit några rätt trista hockeydagar sen i lördags. De här uppehållen är alltid lika trista och så även nu när betalTV köpt träningsturneringarna för Tre Kronor. Därav så känns det som att det inte händer så mycket nu. Visst det rullar på med NHL men jag saknar det brinnande intresset för ligan och lag. Jag blev ändå lite mer sugen efter att ha sett "24/7 Road to the Winter Classics" men sen har det inte blivit mer. Problematiken är väl bara att jag inte har något favritlag som jag följer, för har man väl det så får man ju  mycket gratis.


Vilket lag är värt att följa? Jag är lite inne på Montreal..! av alla lag...



SVT har inte rättigheterna att visa våra landslag i diverse tävlingar och matcher längre. Vad ska man betala TV-licensen för då egentligen undrar jag? ÄckelViasat har t o m tagit över kalkonturneringarna med Tre Kronor. Inte ens de får vi se på gratistv mer. Då känner jag helt spontant att det kan kvitta. Kan jag inte se eländet får det vara helt enkelt. Sverige-Tjeckien igår var ju rena sömnpillret ändå visserligen men vad är det på väg om man inte ens kan se landslagen spela utan att betala. Dessutom så är det bara synd om den lilla procenten som har betalat för Viasat Hockeys urusla sändningar. Det finns ingen känsla över den kanalen överhuvudtaget hur dom än försöker när de köper över den ena efter den andra kommentatorn.

Ge mig Elitserien, ge mig upplösningen och måtte det gå på rätt sätt och på helt rätt håll och med lite flyt så är inte säsongen över tisdagen den 6 mars, eller ett väntande uppehåll på tre veckor till ett visst kval...



......och en sak till:

I S K A L L T - helt utanför listan...:



Vädret ger ju en fingervisning vilken årtid det är och vad för sporter som ska spelas och inte.
Enkelt
Ligger det snö ute kan eller ska det inte spela fotboll på ett tag.


Fotboll. Svensk fotboll. Allsvenskan, Svensk "Elitfotboll". Det närmar sig den mindre roliga delen av året med sporter som är mindre roliga och intressanta. Däribland våran "folksport" fotbollen, fotbollssäsongen närmar sig alldeles för tidigt och för fort. Snön ligger vit över större delen av landet och det är en stabil vinterkyla som inte ser ut att ge med sig än på ett tag. Medeltempen den senaste månaden har varit tiotalet minusgrader men ändå så har det ändå börjat spelas träningsmatcher utomhus i fotboll. Men jag är uppriktigt ledsen men det är så vansinnigt ointressant och fel årstid så det finns inte på kartan. DIFs fotbollslag har börjat träningsspela men jag fullkomligt skiter i det JUST NU till hockeysäsongen är totalt över. Fotbollen blir intressant sen framåt sommaren på sin höjd när det är säsong för det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0