Tänkvärda ord.

För er som är med i DIF Hockeys facebookgrupp kanske ni redan har läst detta men jag tycker fler borde läsa det. Just nu pratar alla om den bortgångne Stefan Liv: Jag tycker denna texten är tänkvärd:


Låt Stefan Livs största önskan gå i uppfyllelse:
Hans största önskan var att få bort våldet inom supporterkulturen. Kan inte vi Djurgårdare gå först i landet och älska idrotten och vårt lag med en kärlek där våldet och hatet inte ska kunna ta överhand? Skulle det inte vara härligt att en dag kunna sätta sig ner med en motståndare och ta en öl och analysera en match i ett derby utan att man slår käften av varandra utan klappa varandra på axeln och säga grattis eller otur, nästa gång kanske ni vinner.

Den supporter som kan stå för detta är en sann supporter. Själv har jag varit supporter sen jag var fem år. Alltså jag har stöttat DIF i 45 år med glädje förutom dom gångerna vissa har skämt ut klubben med idioti. Nej nu ska vi visa att vi är den största och bästa supporterklubben som vill ändra på allt.

Vilka är med?


skrivet av
Tony Hellström, djurgårdssupporter via DIF Hockeys Facebookgrupp


Kommentarer
Postat av: daniel.

Jäkligt fint. Vi borde alla minnas vad Stefan sa när HV slog DIF i den bästa finalserien någonsin:

"De borde ha delat ut två guld i år. Djurgården och vi var lika värdiga vinnare".



Med den inställningen så får man vänner och kärlek. Med den inställningen så blir det inget hat.

2011-09-12 @ 16:16:35
URL: http://word.subjektiv.se
Postat av: Marcus J

Kan inte mer än hålla med, så skulle de se ut i ett drömsenario!!!

2011-09-13 @ 09:12:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0