Blytung förlust i hemmapremiären, Modo bättre på alla plan

Elitserien 2011/2012
Omgång 1



Djurgårdens IF - Modo 1-4
0-1 1-0 0-3
Skott: 28-30
Mål:DIF: Kyle Klubertanz
Mål:MoDo: Nicklas Danielsson 2, Fredric Andersson och Morten Madsen
Publik: 8094 personer


DIF överkört av Modo
Jag gör ett kort inlägg om gårdagen. Befinner mig på resande fot så avsaknad av dator gör det svårt att blogga. Gårdagens hemmapremiär blev inte alls som vi djurgårdssupportrar hoppats på. DIF kom aldrig med i matchen på allvar utan det var gästerna Modo som gav ett stark svar till alla experter. Modo är nederlagstippat av många och efter premiären så blev det inte ljusare. Gårdagens match på Hovet gav däremot inget roligt svar från DIF. Jag tycker inte man spelar som de säger att de ska. Jag tycker de hade vissa problem i bortamatchen mot HV71 då de inte skapade så mycket, tyvärr hamnar de allt för ofta i hörnet och sen blir det inte mer av det. Frågan är ändå efter bara två matcher, vem ska göra målen i DIF? Insatsen igår var totalt underkänd då Modo var bättre på alla positioner. Hardy och c:o har nog en del att fundera på och laget med. Det finns mycket i DIFs spel som måste bli betydligt bättre inför tisdagens derby mot AIK.

Kul hemkomst för Micke Tellqvist till Hovet. Det var 10 år sedan senast och nu blev han vinnare direkt. I fel tröja. Förstår fortfarande inte någonstans varför DIF nobbade honom.

Släkten var som bekant värst igår när Nicke Danielsson avgjorde matchen med sina två mål. Det är en spelare som jag gärna sett i DIF igen, grovjobbare och numera även etablerad målskytt.

DIF-laget får totalt underkänt.

Gårdagens resultat:
Växjö-Linköping 2-4
Färjestad-AIK 1-2 efter straffar
Frölunda-Luleå 2-1
Brynäs-HV71 3-1
Skellefteå-Timrå 2-3 efter straffar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0