Prestigemöte på Hovet när topplaget HV71 kommer på besök.

Elitserien 2011/2012
Omgång 15

Tungan rätt i mun ikväll Kyle?

Djurgårdens IF - HV71
Hovet 19.00

Mika Zibanejad tillbaka men ännu inte spelklar
Litet hatmöte på Hovet ikväll. Jag tycker det ifall ni undrar. Matcherna mot HV71 har sedan 1995 varit speciella. Inte mer sagt än så men det blir alltid heta möten lagen emellan och det är alltid en viss spänning. Lagen möttes i seriepremiären i Jönköping, jag var på plats. DIF vann rättvist 2-1 i en rätt så avslagen match för att vara DIF mot HV. Stefan Livs minnesceremoni och allt vad det innebär låg som en tung dimma över framförallt HV-spelarna. Ikväll tror jag det blir annat ljud i skällan som man brukar säga. DIF har inte gått alls i stort sett sen lagen möttes medan HV71 efter tre raka förluster kommit igen och är med i toppstriden igen. Det är lite fördel HV inför kvällens match så klart. DIF spelar skapligt försvarsspel enligt dem själva men framåt funkar det inte alls för tillfället. DIF är dessutom ett av seriens sämsta hemmalag, så brukar fallet inte vara när det gäller DIF. Laget har inte alls kunnat bjuda tillbaka till sina underbara klack och fans som i varje hemmamatch vallfärdar till Hovet och skapar
Sveriges bästa hockeystämning tack vare Järnkaminerna och Blå Brigaden.

För övrigt så just nu tror jag mycket sitter i skallarna på DIF-spelarna som istället för bara göra så börjar de fundera, så antingen brinner chansen inne elller blir det bara pannkaka av alltihop. Risken är ju om det går än mer troll i DIFs spel att det kan bli riktigt jobbigt. Mika Zibanejad kommer förhoppningsvis sätta lite ny fräsch färg på DIFs anfallsspel men för allt i världen så får vi, jag säger vi för jag är Djurgårdssupporter med även om jag beter mig och skriver hårt åt laget i mina blogginlägg, inte tro att Mika är räddaren som ska ta oss till toppen och guld.
Det är en lång säsong men DIF måste ta små steg för att hitta tillbaka. Gärna ikväll mot HV71..


Läget i lagen:
Djurgården: Laget är som sånär intakt förutom att Andreas Holmqvist rygg ännu inte håller. Mika Zibanejad landar i Sverige på lördag, och vill träna minst ett pass med laget innan han tänker spela. Mika är tidigast spelklar på tisdag.
HV71: På HV71:s minuskonto förra matchen var Mats Trygg (Borta hela säsongen?) Sebastian Strandberg, Jonatan Thollander och målvakten Andreas Andersson,


Övriga matcher:
Skellefteå-Färjestad
Växjö-Luleå
Timrå-AIK


Linköping-Modo
Matchen visas 18.55 på 


Frölunda-Brynäs
Matchen visas 18.45 på

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0