Hockeytorsdag!

Elitserien 2011/2012
Omgång 9



HV71-Timrå IK
Kinnarps Arena 19.00

Min huvudmatch ikväll
Eftersom DIF inte spelar ikväll, derbyt mot AIK för ett par veckor sedan tillhörde ju denna omgången så kollar jag in Jönköpings stolthet eller vad de nu kallas, när de möter bottentippade Timrå. Jag tror på ännu en hemmaseger för HV71 som definitivt fått upp ångan. Med tanke på matchen senast och supervändningen mot AIK så kan vad som helst hända. Eller? Timrå är ändå ett lag som är lite svårtippat eftersom man kan överraska när man som minst anar det. Timrås seger mot Luleå borta förvånade mig då jag tänkte att Luleå skulle göra björngodis av Timrå men så blev ju icke fallet. Så vi kan ju hoppas att Timrå bjuder upp till kamp så vi får se en bra match i Kinnarps ikväll.

Läget i lagen:

HV71: Per Ledin, Mats Trygg, Patrik Carlsson och Sebastian Strandberg saknas , meddelar HV71 på sin hemsida. Timrå: Antti Halonen och Elias Granath spelar inte ikväll. Stefan Ridderwall vaktar målet. Senast saknades även Johan "Gnagarn" Andersson.

- - - - - - - - - - - - - - - 


Linköpings HC - Frölunda Indians
Cloetta Center

Matchen visas 18.45



Modo Hockey - Skellefteå AIK
Fjällräven Center


Matchen visas 18.55




Färjestads BK - Växjö Lakers
Löfbergs Lila Arena 19.00




Brynäs IF - Luleå Hockey
Läkerol Arena 19.00

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0