Div.3: Välförtjänt poäng av RSK trots straff-förlust.

Division 3 F Grund - Säsongen 2011/2012
Omgång 1


. . . . . VS . . . . .



(Foto: Per-Olof Haglund)
2-2 målet av Jakob Johansson

Lenhovda IF - Rydaholms SK 3-2 efter straffar
0-1, 1-1, 0-1, 0-0, 1-0
Mål:RSK: Lasse Engberg, Jakob Johansson.
Publik: 150


(Foto: Per-Olof Haglund)
0-1 Lasse Engberg.


Välförtjänt poäng i seriepremiären efter en bra match.
Det var glädjande nyheter som nådde mig för en stund sedan att RSK tagit poäng i seriepremiären borta mot storsatsande Lenhovda. Hemmalaget vinner väl rättvist till slut även om det var på straffar. LIF var lite tyngre och spelade lite rakare. Det syntes att man var mer ihoptränade och samspelta än RSK:arna än RSK gör det bra sett över hela matchen. Bäst i RSK ikväll: målvakten Jesper Svensson och backen Lasse Engberg.

Nu är det bara att ladda om, träning måndag och onsdag och hemmapremiär mot Ljungby HK på torsdag!

- - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Övrig match i samma serie:
Diö-Kalmar 4-6

Kommentarer
Postat av: Flickvän till Nicke J- RSK

Hej. Nu va de ett tag sen jag läste här. Kul att du fortsätter med denna bloggen jag brukar läsa annars och de ska jag fortsätta med nu också :)

2011-10-16 @ 23:13:42
URL: http://sofiralin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0