Tre Elitseriematcher denna onsdagkväll

Elitserien 2011/2012
Omgång 23

Tre hemmasegrar ikväll?

Tisdagen bjuder på tre matcher i Elitserien. Hockeyligan kör ett test med att spela varje dag i veckan för att se vilka dagar som kan passa bäst i framtiden. Så därav att årets serieprogram är söndertrasat och uppdelat. Om man inte kollar veckoschema eller har koll på sitt lag så är det inte lätt att ha koll i år minsann. Men precis som förra veckan så är det match varje dag denna veckan, t o m på söndag då DIF tar emot Växjö. Där är också programmet konstigt för DIF får vila fem dagar innan nästa match. Det är ingen bra grej tror jag, lagen och spelarna vill hålla igång mellan de meningslösa landslagsuppehållen och vissa lag kanske tjänar på detta schema medan andra lag, t.ex just DIF som har haft problem som ändå verkat få igång maskineriet gärna vill fortsätta vara uppe i varv kan drabbas negativt av det här hattandet istället. Det är väl i och för sig lika för alla men jag gillar inte detta upplägget alls.

För övrigt tror jag inför kvällens matcher att det blir tre hemmasegrar. Eller snarare sagt jag hoppas och..tror att det skulle gynna DIF om det blev så. HV borde kunna hålla nere Modo på hemmaisen. I det viktiga bottenmötet på Hovet så tror jag att AIK kan slå Timrå och ser till att hålla Bremberg och hans Timrå nere i skiten ett tag till. Sen tror jag att Luleå tar LHC hemma. Luleå är stabila hemma samtidigt som LHC har blivit ett mysterium med en rejält svängande form, trots att de börjat säsongen bra med serieledning bland annat.



Luleå-Linköping
Coop Arena 19.00
Kvällens huvudmatch - 18.45




HV71-Modo
Kinnarps Arena 19.00

Matchen sänds 18.55



AIK - Timrå
Hovet 19.00

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0