"Klasen valde pengarna i Malmö" - Vad hände där?





Finns det  10 skånskdanska miljoner skäl att välja Malmö??

Hockeyvärlden skvallrar om att den förre SSK-spelaren, trollgubben Linus Klasen har valt klubb i Sverige. Han åkte ju bekant ur AHL-slutspelet igår och idag har uppgifter läckt ut att han valt ny klubb och flytt hem till Sverige. Men jag måste ju säga att det är ett ganska trist besked. Eller ett riktigt trist besked att Linus Klasen valt hockeyallsvenskan och Malmö Redhawks??

Vad hände där?

..Money talks!?

Jag trodde han valde mellan Frölunda eller HV71 som också lockade med ganska fet lön också men allt verkar som att tränare Leif Strömberg, hans gamla tränare sen SSK-tiden och sen kanske att Pontus Sjögren, Tomas Kollar, och Daniel Josefsson också finns där, gamla SSK-medspelare. Allt detta har väl vägt in och fått Klasen att välja Malmö ihop med en massa pengar förstås.

* Först: Trist när Elitserien inte får tillbaka en sån profil som Linus Klasen är.

** Sen: Drömde väl nånstans att han ville hem till Stockholm och i sånt fall hade valt mitt Djurgården istället.

*** Och: Suck.

NEEJ! jag vill inte ha upp Malmö någonsin mer i Elitserien som det är nu.
Kanske kanske om de utökar Elitserien.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0