Diskussion: "Linné Hockey blir RSKs död?"

DET ÄR HELT FRITT ATT TYCKA TILL angående krönikan: "IF Linné Hockey blir RSK:s död"

Jag lägger in alla kommentarer från "Växjös nya hockeylag"-inlägget så kan alla följa diskussionen, som sagt det är helt fritt att ge sig in i diskussionen om man har något konkret att komma med.


Första kommentaret på inlägget:
Markus, IF Linné Hockey svarade först på inlägget:
Jag har hört mångas åsikter om vårt lags uppkomst kontra andra närliggande föreningars fortsatta existens (RSK, Alvesta, Lenhovda osv). Men samtidigt köper jag det inte riktigt, vi riktar oss inte alls till samma målgrupp av ishockeyspelare som RSK gör. Däremot kan detta kanske bli en sorts väckarklocka där RSK nu måste tänka igenom vilken typ spelare de vill ha och HUR man marknadsför sig emot dessa. Som jag ser det så skulle ett samarbete mellan RSK och IFLH rentav kunna utformas, men det är något RSK måste ta ställning till.

------------------------------------------------------------------------------------------------------

Henke

@
Markus, IF Linné Hockey

Finns det något som säger att några spelare som spelade i RSK förra säsongen kommer bli aktuella för IFLH till hösten?

- - - - -

Markus.K IF Linné Hockey:
Jag har hört mångas åsikter om vårt lags uppkomst kontra andra närliggande föreningars fortsatta existens (RSK, Alvesta, Lenhovda osv). Men samtidigt köper jag det inte riktigt, vi riktar oss inte alls till samma målgrupp av ishockeyspelare som RSK gör. Däremot kan detta kanske bli en sorts väckarklocka där RSK nu måste tänka igenom vilken typ spelare de vill ha och HUR man marknadsför sig emot dessa. Som jag ser det så skulle ett samarbete mellan RSK och IFLH rentav kunna utformas, men det är något RSK måste ta ställning till

-----------------------------------------------------------------------------

Viktor.R

@Markus, IF Linné Hockey

Vilken målgrupp inriktar ni er på då? Var kommer spelarna ifrån? Juniorer? Hade det funnits spelarmaterial, hade det ju redan funnits ett andra lag i Växjö? Har också svårt att se ett samarbete mellan RSK och IFLH då bägge lagen kommer spela i samma division och inget av lagen har någon ungdomsverksamhet, vad kan Rydaholm erbjuda som Linné Hockey inte kan?

- - - - -

Pengar och isytor har varit anledningen till att det fram tills idag bara funnits ett lag i staden. Det finns en hel korpenverksamhet med flera divisioner i Växjö stad, där många spelare i den högsta divisionen kan tänkas spela i förbundets seriesystem. Lakers J20 kommer även flyttas upp till superelit, vilket gör att många juniorer kommer petas inför nästkommande säsong. Sen finns det kontinuerlig tillförsel av spelare från Linnéuniversitetet. Utöver detta finns det massor av spelare som slutat efter junioråldern eftersom de inte platsar i Lakers A-lag. Som jag ser det finns det en enorm marknad där hittills Inga föreningar gjort några märkbara marknadsföringsinsatser emot.

Det känns inte speciellt aktuellt för mig att sitta och förklara mig via en blogg.Och eftersom vår hemsida inte är klar så förstår jag att det är svårt för omgivningen att förstå vår verksamhetsidé. Men allt detta är på väg, antingen håller du/ni ut och inväntar vidare information eller så kontaktar du mig personligen via telefon på kvällstid. Mitt nummer står till befogande i IF Linné Hockey gruppen på facebook.

mvh Markus Korpinen, Ordförande IF Linné Hockey

-----------------------------------------------------------------

Viktor.R

@Markus, IF Linné Hockey:

Du behöver absolut inte sitta och förklara dig via en blogg och det var inte min mening att låta förbannat negativ. Tyckte ändå du gav bra svar på tal och gav lite klarhet i var spelare ska komma ifrån, hoppas innerligt att det verkligen finns det spelarmaterialet som du säger finns.

För att summera
Är självklart mycket positiv till ännu en förening i småland så länge det inte drar ner någon annan förening i graven, vare sig det är Rydaholm eller någon annan.

- - - - -

Martin, Webmaster:
@Markus, IF Linné Hockey:
Jag håller med Viktor, jag menade inte att vara negativ mot dig Markus eller föreningen IF Linné Hockey. Jag bara tog upp tankar som slog mig och ett par till som tänker å RSK:s vägnar. Som jag skrivit tidigare så tycker jag det är skitskoj med en ny fräsch förening och särskilt i Växjö. Nu kan vi bara hoppas att det kommer funka så inte RSK får kliva av. Jag skulle se fram emot derbyna mot Växjö igen. Det var ju längesedan.

- - - - -
Markus, IF Linné Hockey:
@Henke
@Viktor & Martin

Henke, eftersom spelarutbudet är så pass brett så har vi fram tills nu lagt all vikt kring utformning av organisation och sponsring. Vi har inte fört något snack med någon spelare utan hänvisar alla intressenter till spelarträffen den 31 maj. Där kommer vi presentera vår verksamhetsidé, tränare och budget inför nästkommande säsong. Efter det tar vi emot intresseanmälningar från spelare.

Viktor och Martin:, mitt syfte är inte heller att låta arg utan snarare tvärtom. Jag sympatiserar och förstår er rädsla (har själv spelat i föreningen de två senaste säsongerna), men samtidigt hoppas jag att detta kan bli en, som jag skrev tidigare, väckarklocka för er där RSK nu tar tag i spelar- och ledarrekryteringen. Ni har en egen anläggning och bra ekonomi, allt ni behöver är en vägbeskrivning!

-------------------------------------------------------------------------------------
Henke
@Markus, IF Linné Hockey:

Vore bra (häftigt) om det körs en s.k training camp över en helg nån gång i början/mitten på augusti när isen ligger i hallarna för att forma IFLHs första trupp. Under förutsättning att det då finns underlag i antal spelare för det. Om det redan nu är så pass många som är intresserade så ska ju inte det vara något problem att ordna. Om ni inte tänkt färdigställa en trupp tidigare än så för ev. gemensam sommarträning innan isen ligger vill säga.

Hur många kommer det behövas kring laget (förutom aktiva spelare) för att satsningen ska gå att genomföra? Tränare, lagledare, materialare etc. plus styrelse?

--------------------------------------------------------------------------------------
Curre:

Hur realistiskt är det med Linne Hockey egentligen? Vilka sponsorer har ni? Hur mycket kommer det att kosta att vara med som spelare? Vart skall ni spela och träna, då Lakers äger alla isytor i stan och knappt hade utrymme för deras damlag förra säsongen känns det avlägset att en nystartad division tre förening skall gå in och plocka tider. Ni lär ju hamna under Lakers hockeyskola i rangordningen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0