Bronsmatch? nej det blev "Tre Kronor" på DVD istället



Bild från förra årets JVM-möte med USA

JVM-bronsmatch
. Iskallt! Sveriges småkronor spelade bronsmatchen ikväll som jag nu i skrivande stund fick meddelat av Classe vad det stod. Det blev att kolla några avsnitt Tre Kronor som jag fick i julklapp. Det var underhållande det med.

" Claes säger:
*3-1
*avgjort
*sverige har inte vart ur zoonen på typ 6 min


Jag är inte förvånad. Man brände krutet mot Kanada och i denna matchen satt man nog i på flyget hem mentalt. Tyvärr för svensk del så kommer en VM-titel nog att dröja. Chanserna har funnits med de årskullarna de senaste två tre åren. Det känns som att om det skulle bli nåt JVM-guld så var det nu under de senaste tre åren. Fruktansvärt trist att man inte kan få till det. Märkligt på nåt vis men ändå typiskt Sverige i många avseenden. Fast jag säger att låt mig ha så fel så jag få äta upp detta jag skrivit men låt det så bli för det gör jag gärna.

Så det så!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0