Hockeytorsdag!

Elitserien 2010/2011
Omgång 3

Brynäs-Djurgården
Läkerol Arena 19.00

Tuff bortmatch väntar
Brynäs borta ikväll för Djurgården och det blir tufft. Det är alltid svårt att spela borta men DIF var ganska bra om inte seriens bästa eller nästbästa bortalag förra säsongen. Efter förlusten hemma i premiären där man blev nollade mot Modo så höll Brynäs på att välta HV71 på bortaplan i lördags men HV vände och vann i förlängning. Så räkna med ett sylvasst hemmalag på isen från start. För DIF:s del så är det total vändning sen senast som gäller. Det håller inte att bjuda bort två mål och ligga under med 3-0. Det vill jag inte se ikvällens match. Det gäller att vara med från början och få ett par segrar i ryggen så man kan fortsätta jobba med sitt spel istället för tvärtom.

Försvaret behöver förstärkas ganska omgående om inte Ragnarsson kan spela. För jag tycker det ser ganska svajigt ut långa stunder försvarsvmässigt, Boumedienne gör det hyfsat av det lilla jag sett innan han blev avstängd, idag gör han det inte alls från läktaren men jag hoppas och tror att DIF köper in en klassback till. Framåt är jag inte så orolig än för man skapar mycket men det saknas mål. Daniel Widing ska visa vägen tycker jag och det kommer nog att lossna tids nog, idag vore perfekt

Jag inför en ny grej här på bloggen inför varje DIF-match som jag sedan följer upp efter matchen: Matchens profil i Djurgården Hockey. Först ut:

Matchens profil i DIF:



41. Daniel Widing
Daniel spelade ju senast i Brynäs när han senast spelade i Elitserien och öste in mål där. 50 st blev det under sejouren i Gävleklubben. Övergången från Schweiz hem till Sverige och till DIF istället för Brynäs sågs inte med blida ögon. Daniel är leksing från början vilket gör det ännu mer snett så räkna med spridda burop och visslingar när Widing presenteras i Läkerol Arena ikväll. Ny i DIF så hoppas jag att han fortsätter göra mål precis som han kan för då kan det nog bli en bra säsong för honom och Djurgården.

Övriga matcher:
HV71 - Linköping:
Säsongens första E4-fight, det brukar vara heta matcher lagen emellan.

Skellefteå-Modo:
Tufft möte i norr. Modo vann senast medans SAIK ännu inte har vunnit så räkna med ett svartgult heltaggat lag.

Timrå-Luleå:
Luleå favoriter med tre raka segrar i ryggen, Timrå är inte så lätta att tippa, flipp eller flopp?

Färjestad-Frölunda:
Derbydags i Löfbergs Lila Arena. FBK är vassa i år, VF förlorade hemma mot AIK, de behöver komma upp nåt snäpp till för att det ska vara bra.

AIK-Södertälje:
Försmak av kvalserien, ja tyvärr för de här båda lagen tror jag kan hamna där när 55 omgångar är spelade

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0