Andra omgången: Modo borta

Elitserien 2010/2011
Omgång 2

Modo Hockey - Djurgårdens IF
Fjällräven Center 18.30



Modo borta härnäst
Första bortamatchen för Djurgårdens del ikväll. DIF började ju starkt med en hemmaseger mot självaste svenska mästarna i torsdags efter en tung vändning på 22 sekunder i slutperioden. Underläge 1-2 blev 3-2 tack vare Mathias Tjärnqvists två mål. Ikväll är det match i Fjällräven center mot Challe Berglunds Modo där även Nicke Danielsson finns som var med i DIF:s silverlag förra säsongen. Matcher borta mot Modo brukar vara svåra för DIF. Det har blivit lite bättre resultat på sistone men det är inte lätt att ta poäng däruppe. Modo vann sin inledning mot Brynäs på bortais med 2-0 efter mål av Nicke Danielsson bland annat. Ikväll gäller det att vara med från start för DIF:s sida och ta tag i händelserna på isen istället för att ge hemmalaget möjligheterna.

------------------------------------------------------------------------------------

Djurgårdens lag anno 2010/2011
ser hyfsat stabilt ut men det finns en hel del frågetecken.

Målvaktssidan för det första, Stefan Ridderwall var statistiskt lika bra som Wesslau förra säsongen men han var båsvakt i slutspelet. Frågan är om Ridderwall pallar trycket att stå merparten av matcherna. Jag är orolig att han inte gör det. Backupen Mark Owuya får bevisa att han håller för mig först innan jag uttalar mig men han är alldeles för grön för att bedömas än. Men jag tror inte han håller alls.
Backsidan: Ser jag som försvagad sen förra året, Timmy och Kyle borta och Marcus Ragnarsson skadad och förmodligen spelar han nog inte så mycket utan karriären kan vara över. Där kanske DIF måste se sig om efter en minst likvärdig ersättare.
Forwardssidan är Marcus Nilson det tyngsta tappet och kan vara tungan på vågen i år. Visserligen har både Nils Ekman och Daniel Widing kommit in men ingen av dem ser jag som den ledaren som Mackan var. Jacob Josefsson och Andreas Engqvist är också tunga tapp så över det hela taget så är DIF något försvagade jämfört med förra årets trupp. Min förhoppning är dock precis som Hardy Nilssons att vi hoppas att det kliver fram fler spelare utvecklas i samma takt som som de gjorde förra säsongen. Djurgården får ta sig till slutspel så tar vi ny sats därifrån i vår. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0