Så gött, Mora utslagna!

Playoff till kvalserien till elitserien

Säg vad ni vill men jag jublade hög när jag såg kvällens resultat i playoff-matcherna till Kvalserien. Mora åkte ut och det är kanon. De hade inte haft i en eventuell elitserie att göra. Jag ser Leksand i Elitserien tio gånger mer än lillebror Mora. Leksand hör hemma i Elitserien inget snack om saken, det är ett klassiskt elitserielag och där har lilla Mora inget att komma med. Är det något lags tur nu så är det Leksand. För går de inte upp denna säsongen så kommer det dröja många år. I år eller aldrig, så känns det.




Almtuna - Mora 5-2
Almtuna IS klart för playoff 2 till kvalserien till elitserien, så gtt att sveriges tråkigaste lag med tråkigaste arenan Mora IK, lillebror till Leksand inte spelar Elitserien nästa år heller. Jag ogillar Mora mycket, det räcker att säga så. jag är ledsen Martina men så är det. Mora är trista, fruktansvärt trist hockeylag!





Malmö - Bofors 3-1
Malmö IF Baby-redhawks klart för nästa runda i playoff 2 till kvalserien till elitserien. Detta efter en andra raka seger mot Bofors. Värmlänningarna hade chansen på hemmais att välta storfavoriterna men så blev icke fallet. Nu är Malmö klar för playoff 2 mot Almtuna. Det känns som att Malmö ändå kommer klara detta. Trots allt!

Kommentarer
Postat av: Stefan SSK

http://www.sodertaljesk.se/0910/Kvalserien_2010.pdf



Spelschemat till kvalserien

2010-03-13 @ 10:43:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0