Fredagkväll = Hockeykväll

SM-Slutspelet 2009/2010
-----------------------------

Djurgården - Brynäs
Globen 19.00
(Se nästa inlägg)

Globen är utsåld
för första gången på flera år när DIF spelar. Äntligen!

HV71 - Timrå
Matchboll nummer ett
för HV som är grmyt sarka på hemmais. Jag tror inte att HV vinner lätt ikväll men Timrå kommer inte orka vända på det här. TIK skulle vunnit första matchen hemma, då hade det vart annorlunda läge ikväll. HV blir semifinalklart ikväll.

Linköping - Frölunda
Frölunda leder 1-3
i matche lite oväntat ändå, många ser ju LHC som storfavoriter i denna kvart. Frölunda har ett jätteläge som man inte bara får tappa nu. Jag tror ändå att LHC kniper sista chansen ikväll, man måste ju vinna annars är det slut för säsongen och i sånt fall ett jättefiasko för Linköping helt klart som kallt räknat med en final i år tror jag

Skellefteå-Färjestad
Svåraste, tajtaste och jämnaste kvartsfinalen. Det står 2-2 i matcher mellan lagen och det laget som vinner ikväll kommer också gå vidare tror jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0