Fotbollen har aldrig känts så sval och ointressant som nu..

"Det är inte många gånger jag lämnar ämnet på bloggen för ett annat men i detta fallet så gör jag åter ett undantag för jag tycker igen"




för det är för tidigt. alldeles för tidigt!!

Det är så det känns nu..

....för så här mitt under brinnande hockeyslutspel, semifinaler imorgon, så har en annan säsong börjat en månad för tidigt! m i n s t. Det är idag den 31:a mars, och den allsvenska fotbollen är inne i tredje omgången. Intresset är svalt som isen på nordpolen, planerna ser ut som sorkåkrar och spelet är under all kritik. Publiken består av de närmast sörjande. Ringer ingen klocka hos svenska fotbollsförbundet att det inte riktigt passar än med att spela boll på snöskadade planer. Med tanke på vintern som var så blev det en rätt konstgjord start. Förbundet planerar att starta lika tidigt nästa år och jag kan lova att det blir samma svala intresse då.

Fotbollen kan börja när de sista SM-finalerna spelas, det brukar vara varmt och lite varmare medeltemperatur. Inte när snön ligger 20 cm djup och det är minusgrader. Hoppas Sv.FF fått sig en liten tankeställare i alla fall.

Det är min åsikt av det här och ska ni kommentera så göm er inte bakom massa fakenamn för de tas bort direkt.

Högt i tak!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0