Sveriges näste Lidström? - Grattis Niklas Hjalmarsson!



Eksjöfödde Niklas Hjalmarsson vann inatt Stanley Cup med sitt Chicago Blackhawks.
Vad ska man säga mer än grattis, jag menar killen är 23 år gammal, har bara mäktat med 43 matcher med HV71 och var på väg att bli en stabil back men stack tidigt från Elitserien och HV71, det blev 57 matcher med jönköpingsklubben. Endast 111 NHL-matcher senare så har han redan vunnit den stora Lord Stanleys pokal. Hyffsat bra hockeykarriär än så länge. Han jämförs med en viss Lidas i Detroit och jag är övertygad om att Hjalmarsson kommer bli riktigt bra och en kugge för landslaget inom en snar framtid.

Jag vet en kompis (min IVP06-straffmästare)  som är lite extra stolt för Niklas skull.

Bucklan kommer till Russnäs i Småland
Förövrigt så kommer Niklas som är den 27:e svensken att vinna Stanley Cup, ta hem bucklan till Sverige i sommar som varje spelare som vinner Stanley Cup har rätt till. Det är två år sen senast som bucklan var i Sverige då Detroit vann. Niklas kommer ta hem den ärofyllda men dock så fula bucklan till sin hemby i mörkaste Småland. Platsen heter Russnäs och till lekparken i byn ska bucklan resa till där det blir grillfest i samband med firandet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0