Uppdaterad: HV71, Södertälje SK eller Modo Hockey???




               
     Modo Hockey,          Södertälje SK eller                    HV71


Fredrik "Linkan" Bremberg
följetongen fortsätter. Vilken klubb han kommer spela i höst närmar sig ett beslut och ett besked. idag blev det klart att han sa blankt NEJ TILL AIK, Tack gode hockeygud för det!

Det står mellan Södertälje (LillebrorStockholm) Modo Hockey, (The Chaos of Hockey) eller HV71, värsta tänkbara, (svenska nånting med) Nåt säger mig att det blir Modo till slut (får vi hoppas!) jag hade tidigare en stark känsla för att han skulle spela för Lions blåa tröja i Chokladkartongen men det blev inget av.

Ingen Bremberg i DIF - Besvikelsen är stor!!
Det går ändå inte med ord beskriva känslan av besvikelse som Djurgårdare att återigen vara med om att av någon konstig anledning inte se Fredrik Bremberg i DIF-tröjan när en viss Hardy Nilsson åter står i båset
. Det känns inte kul alls. Det finns nog klara anledningar till varför Linkan inte passar in i DIF-laget som det är idag men fanns det inte någon möjlighet att ta in Bremberg och tilldela han en roll som passade honom och laget väl. Linkan är en grymt stor DIF-favorit i mina ögon och kommer alltid att vara. Han har Elitseriens bästa handleder och ett speciellt målsinne, dessutom med ett DIF-hjärta. Det hjärtat tror jag alltid finns där hos honom men det har nog naggats lite i kanten efter turerna förra säsongen och nu när DIF tackar blankt nej till honom. Varför går inte Hardy och Brembergs hockeytänk ihop? DIF behöver en utpräglad målskytt precis som Linkan är och alltid kommer vara till han lägger av. Visserligen inte en av de mest hårt jobbande spelare som finns men han är väldigt värdefull för det laget som han spelar för och jag är säker på att han skulle hjälpa DIF till en högre nivå. Kanske vara den där marginalen som saknades i finalen i våras.

En viss Modosupporter sa ofta att: "Bremberg gör alltid mål emot oss" I vinter kanske det är de svidande orden jag får ta i min mun. Fruktansvärda tanke...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0