Måndag men ingen elitserie ikväll



och imorgon tisdag är det bara en match, hängmatchen mellan Frölunda mot ett hårt skadedrabbat Brynäs. Efter det har alla lagen spelat 38 matcher. HV71, Linköping och Djurgården har säkrat sina slutspelsplatser i praktiken. Allt kan hända inom hockeyn men det verkar ändå som tabellen satt sig. Bottenlagen är klara, Södertälje, Rögle ochTimrå får slåss om vilket lag som kommer klara sig utan kvalspel. Jag säger det igen men Södertälje spelar kvalserien. Modo och Brynäs lever ovisst just nu med strecket över eller under sig och en evig press på att vinna varje match. Modo hoppas jag fortfarande på att de ska få tilbaka Peter Forsberg. Kan han bara spela hel resten av serien så kommer Modo greja en slutspelsplats. De är i dagsläget fem pinnar bakom Brynäs som trots sina skador har god chans att hålla sig i slutspelszonen. Det blir en kamp mellan Brynäs och Modo om vilka som tar den sista slutspelsplatsen, för jag tror inte tabellen ändrar sig så mycket mer. De lag som är placerade på plats 1-7 är klara för slutspel tror jag. Sen står det mellan de två nämda lagen. Timrå kommer få kämpa för att klara nytt kontrakt och undvika kvalspel. När det gäller Rögle så är det också en kamp för att undvika kvalserien och om möjligt så kanske de klarar det och petar ner Timrå i kvalserien.

17 omgångar kvar av Elitserien

9 omgångar kvar innan OS-uppehållet: 9 februari-26 februari

Det blir rafflande sju sista omgångar efter OS

SM-Slutspelet börjar torsdagen den 18 mars kl 19.00

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0