Inte nu igen...


Frågan är ens om det blir någon medalj?

Småkronorna är utslagna ur JVM, det blir inget guld i år heller.
Varför ska kronorna som vart överlägsna fram till inatt, helt plötsligt vara sämst när det gäller?

"Vi ska slå Kanada i finalen denna gången" Jo jag tackar men då ska man TA SIG TILL FINALEN också.

De kan komma undan med godkänt om de slår Schweiz i matchen om bronspengen imorrnkväll. Jag har sett matchen i efterhand, jag var medvetslös när klockan ringde inatt och jag är nog lika glad för det. Jag satt uppe förra året och såg fiaskot mot Kanada i finalen och jag hade inte orkat med det en gång till. Media har skrivit upp laget och det var ju bara en dans fram till finalen mot Kanada. Inatt var de ett blekt landslag därute på isen. En första femma som inte presterar, en målvakt som gör sitt enda misstag som blir avgörande för hela turneringen och ett par backar som spelade som 7 åringar. Spelar man på det viset så är man inte förtjänt att spela en final. Hela laget ska sågas efter inatt och inte hänga ut vissa spelare som det skrivs om i media, men ändå så har Niklas Wikegård rätt i sin kritik under sändningen. 

Jag förstår det inte bara, men måste ställa frågan. Varför varför varför varför ska Sverige oavsett idrott vara sämst när det gäller. Nu kanske jag är lite pessimistisk men så skedde inatt och det känns som det är Sverige som drabbas av totalkollps i diverse idrotter alldeles för ofta när det förväntas eller räknas med medalj och stor framgång.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0