Foppas hockeydagar är nog räknade


Ingen Foppa i Modo på ett bra tag, kanske inte alls?

Peter Forsberg spelar inte

Foppa klev av Modos träning efter halva tiden. Revbensskadan gjorde sig påmind och därmed måste han skjuta upp comebacken ännu mer. Läkaren har bestämt att Foppa inte spelar alls denna eller nästa vecka. Det börjar bli rätt tjatigt det här, Foppa ska spela, nej han har ont än, Foppa testar men klev av.. Det har vart så här i över en månad och det ser inte ut att ljusna än på ett tag.

En sak jag inte undrar är hur allvarligt det är egentligen, jag menar han gjorde ju en tidig comeback efter några dagar efter smällen men fick kliva av, då trodde jag att han skulle vila nån match till men nu har han vart borta över en månad. Det är något som inte stämmer och jag tycker mönstret känns igen. Det verkar som Foppa inte kommer spela varken med Modo och att spela i OS är otänkbart om han inte kan spela de sista matcherna här nu innan OS börjar. Modo får nog eller har nog börjat inse att de får klara elitseriekontraktet utan Forsberg i laget. Ska det vara så här så är detta Forsbergs sista säsong. Finns ingen anledning att hålla på, spela ett par matcher, gå skadad 15, spela två, gå skadad och så vidare och så vidare. Det har nog påverkat Modos spel, med Foppa, utan Foppa. Nu är det ju utan Foppa som gäller för Modo och det går ju sådär. Marcus Näslund är ju med men han gör varken till eller ifrån känns det som, Mackan är inte samma stjärnspelare som Foppa enligt min åsikt i alla fall.

MEN
..det är synd om Modo och synd för Elitserien och hela Hockeysverige som blev två profiler rikare när Foppa och Mackan bestämde sig för att avsluta säsongen med Modo. Nu är det en profil mindre och det är tveksamt om Foppa kommer tillbaka. Jag hoppas det, både för Modo och för hockeysveriges skull.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0