Ny match idag: Färjestad borta

European Trophy 2010
-------------------------
Färjestad - Djurgården



Coffee Queen Arena, Arvika 16.00

Storfavorit väntar i andra matchen
Inga experter har uttalat sig än men jag pekar ut Färjestad återigen som storfavoriter med HV71 till guldet i vår. Jag vet det är helt vansinnigt långt innan elitserien ens har börjat. Men de har värvat bäst i serien och fått precis de spelare de vill ha. Räkna med att FBK blir topp-tre i vinter hur lätt som helst. Det är andra matchen för DIF:s del i denna turneringen och matchen visas på Viasat Hockey 16.00, går även att köpa på Viasat On Demand.

Jag chattade med Stefan Ridderwall på Facebook innan...
men det är Mark "In da park" Owuya som vaktar kassen i eftermiddagens match mot Färjestad. Stefan höll nollan och spelade lugnt och säkert igår och tyckte personligen att det var stabilt matchen igenom. Jag tycker det ska bli intressant och se vad Mark kan göra i kassen. Har aldrig sett honom spela så har ingen aning hur han är men hoppas han får en ärlig chans att visa vad han kan. Även om jag tror att Stefan blir förstekeeper i vinter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0