Krönika: Jämtin vs Sundlöf i domstol

     

Andreas Jämtin upp i rätten idag för handgemängen med Mikael Sundlöf i våras..japp upp i rätten.
Vad jag tycker om det här har jag redan kommenterat med ett tidigare inlägg men jag kan ju upprepa att det är helt åt skogen fel. Rättsväsendet ska inte vara med i hockeyn. Det som hände hände. Sundlöf kunde inte hålla käft och Jämtin svarade. För det andra så undrar jag vad Sundlöf och Mattias Pettersson gjorde i spelargången just vid tillfället som i vanliga fall står tom under perioderna. De möttes, tjafsade och slog till varandra. FINE! Det hade räckt med en avstängning eller böter. Absolut inte gå upp i rätten. Lämnat ärendet till disciplinnämnden och låtit dem avgöra och sen hade det hela varit ur världen.

Hoppas verkligen det är sista gången en sån här liten grej går upp i en domstol. Annars kan hockeyn bli sjuk av det här, det lovar jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0