Förlust i genrepet för RSK

Genrep inför seriestarten i div.3

 VS   
Diö Hockey - Rydaholms SK 7-2

Diö vinner skotten med förkrossande 66-25. RSK fick sig en lektion av ett mycket bättre och starkare Diö. Coach Johan måste vara hyfsat nöjd med sitt manskap inför seriestarten. RSK:s bäste var förstås målvakten Nicklas Hård som fick slita ont i kassen. Jag tror att Diö kommer vara med i toppen på Skåneserien.

För RSK som inte haft så de bästa resultaten på slutet gäller det att samla ihop sig och ladda för serien. Tror att det kommer bli stabilare spel framåt när man fått ihop gruppen lite mer. Det tar ett tag att spela in nya killar i laget och innan man har en grupp så att säga. Men är övertygad att Tomas Jonasson kommer få ordning på RSK-skutan. Ser fram emot serien och kommer följa RSK som trots allt är laget i hjärtat. Klubben man är född och uppväxt i

Nicke själv kommenterade förlusten så här:
"vi förlorade me 7-2 och Diö vann skotten med 66-25 (inte säker på 25 men har för mig det) så de var flera klasser bättre än oss, mycket mer skridskoåkning och vi satt mest i utvisningsbåset. Jag hade nog mellan 20-30 skott i slottet så det var rätt svettigt. Men bara att ta nya tag mot Lenhovda på söndag i seriepremiären. För då börjar allvaret! avslutar Nicklas

Kommentarer
Postat av: mojje

På min tid fick vi då fan alldrig pisk av Diö (nästan iaf ) = "de va bättre förr" eller??

2009-10-07 @ 02:32:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0