Tungt avbräck för DIF: Tjärnqvist borta till mars


Mathias Tjärnqvist - när skadan skedde

Tungt för DIF
Tjärna skadade sig 22 oktober hemma mot SSK när han fick en tackling av unge SSK-backen Lukas Kilström. Han landade mot sargen och smällen tog så illa, visar det sig nu, att Tjärnqvist måste operera axelnoch blir borta tre månader minst. Djurgården har match mot SSK den 27 februari efter OS-uppehållet och då räknar Tjärna att vara tillbaka. DIF ger sig nu omedelbart ut på jakt efter en ersättare. Det kan ju bli lite intressant och se vem de hittar som ersätter Tjärna.

"Varför inte ta hem Linkan en månad eller två??"
Min åsikt är att Tjärna inte kommit upp i den standard som han kan och det känns som han inte kommer upp i det alls i år nu när han gick sönder dessutom. Givetvis hoppas jag att den gamla Tjärna kommer tillbaka där han tacklar och tacklar, tacklar och tacklar igen. Han har inte vart sig lik så här långt. Bara hoppas att DIF hittar någon som är minst likvärdig som Tjärna. DIF kollar spelarmarknaden nu direkt men det känns som det inte finns så mycket alternativ men en tanke slog mig direkt: FREDRIK BREMBERG. Inte alls den typ av spelare som Tjärna är men då skulle det bli fart på målskyttet, det kan jag garantera er alla läsare därute! Visserligen bara en dröm men ändå. Jag tror inte Linkan vill spela för Hardy och att Hardy inte vill ha en glidare i sitt lag.  Hoppas det kommer ett namn så fort som och som kan komma in och tillföra mer energi i laget i stil med Jimmie Ölvestad som kanske vart en av de bästa ja kanske t o m den bästa spelaren i Djurgården så här långt denna säsongen, Det är den gamla "Jimpa" därute som smäller på igen som man är van att se han.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0