Uppdaterad: Ingen Foppa ikväll i Elitserien

Modo - Linköping
Fortsätter Foppa-effekten? Modo är ett helt annat lag helt plötsligt sedan Foppa anslöt. Hans facit är outstanding så här långt, 12 poäng på sex matcher. Foppa visade verkligen klass senast när han vann matchen åt sitt Modo ner e i Ängelholm i lördags. 1-1 målet höll hög klass. Det blir att bita i för LHC. Räkna med ett bra tryck i "Banken" ikväll.

SENASTE NYTT: Modo utan Foppa ikväll!
Peter Forsberg är förkyld och missar matchen ikväll. Helt plötsligt så tror jag att bilden förändras. Måtte jag ha fel men nu talar det mesta för Linköping, tyvärr. Modospelarna får visa att jag har fel.. 


Frölunda-HV71
    

CANAL+ ikväll 18.45


Matchen jag tänker följa ikväll, känns mest intressant. Hemmastarkt Frölunda mot seriesuveränen HV71. Brukar vara täta och tuffa matcher med heta känslor. Lite derbykaraktär på matcherna mellan Göteborg och Jönköping.

Skellefteå-Luleå
SAIK är på rätt spår igen, verkar kommit upp i den form man hade tidigare i säsongsstarten. Luleå behöver en seger för att komma på rätt köl, deras spel har inte varit helt ok trots seger senast. Serien känns mer jämn nu och alla verkar kunna slå alla så varje poäng är viktig för lagen i det undre skiktet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0