Dagens bomb i Hockey-Sverige!


Foppa & Mackan

Det är nog den roligaste hockeynyhet på länge. Trots att jag inte håller på Modo någonstans så tycker jag det är skoj. Både för Modo och hela Hockeysverige. Modo är elitseriejumbo, sladdar hjälplöst illa på sista plats i Elitserien. Man letar förtvivlat efter nyförvärv som kan komma in och styra upp situationen. Men nu verkar det ha löst sig på ett väldigt positivt sätt: Det var 17 år sedan sist men nu spelar dom ihop igen:


Peter Forsberg - ÄNTLIGEN!


Markus Näslund - Tillbaka där allt började, intressant!

De båda kommer spela med Modo resten av säsongen - GRATIS! Folk får säga vad de vill men du har rätt Modoröv, det är hjärta eller the heart of hockey faktiskt. Foppa spelar redan ikväll mot Brynäs och tro mig det kommer bli en Foppa-effekt. Det är bara att gratulera Modo, de får två av världens bästa spelare i laget. De är inte i toppform någon av dom men när dom väl är med och inne i det om ett tag så kommer det ge en förhoppningsvis positiv effekt för laget och för hela Modo. Jag antar också att det kommer vallfärda folk tillbaka till "Banken" i Ö-vik igen. Det här kan, observera k a n bli Modos räddning.

Återuppstår JVM-kedjan från 1993?
Kan det nu också vara så att den berömda JVM-kedjan från 1993 uppstår igen? Forsberg-Sundström-Näslund. Givetvis finns det i tankarna hos de här tre herrarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0