Gästippare: Fredrik Stenblom

Får presentera en ny gästbloggare: Fredrik Stenblom, en gammal klasskompis sen gymnasietiden som är lika stor hockeyfantast som jag och är förövrigt en flitig besökare på min blogg.

Fidde ger här sina tips inför kvällens tredje kvartsfinal: Varsågoda!

Luleå-Frölunda 3-2
"Jag tror här på att Luleå vinner efter en jämn match och tar ledningen med 2-1 i matcher innan 2 borta matcher i Göteborg. Väl i Scandinavium kommer Frölunda vinna 2 raka matcher och sen avgöra uppe i Luleå på lördag"

Brynäs-Färjestad 1-4
"Den här matchserien känns redan avgjord. FBK kommer köra över BIF ikväll och avgöra hemma i Löfbergs Lila Arena på onsdag. Tråkigt för alla som håller på Brynäs och inte tycker om FBK men det är sanningen"

Skellefteå-Linköping 1-3
"Den här matchen tror jag på säker bortavinst. LHC är taggade nu och deras tjecker har blivit bättre och bättre. Nu är det bara Henriksson som kan förstöra för "Cluben" att ta sitt efterlängtade SM-guld som dom blivit av med två år i rad. I år har dom även skaffat Andreas Jämtin som blivit "Clubens" nya "Svin". Dom kommer avgöra serien nere i Cloetta Center antingen nu på onsdag eller torsdag"

Timrå-HV71 3-2
"Här är den serie jag tycker är mest jämn. Den kommer gå till 7 matcher och HV kommer avgöra på hemmaplan i Kinnarps Arena. Matchen Ikväll kommer avgöras i sudden"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0