Malmö Redhawks på väg i graven?


        Malmö Redhawks

Det forna elitserielaget och numera hockeyallsvenska laget Malmö IF Redhawks kan vara på väg att gå i graven, gå i konkurs. Klubben har cirka 8 miljiner i skuld och river nu alla kontrakten med spelarna i A-truppen för att rädda klubben. De vill inte binda upp sig på att tvingas utbetala lön i februari för pengarna verkar inte finnas. Spelarna kommer att informeras om klubbens situation på ett möte kl 14.00 idag. Det kommer bli spelarflykt tro mig, ingen vill spela gratis och ingen vill spela i ett bottenlag som Malmö nu blivit i Hockeyallsvenskan. Förlusten i går i Mariestad var nog droppen som fick det att rinna över och klubben sätta sig ned och ta tag i situatuationen. Jag tror iskallt man hade räknat med att gå till Kvalserien vilket definitivt inte sker nu, snarare tvärtom och det är väl det som satt rejäl gungning på klubben den senaste tiden. Ska bli intressant och se vad de etablerade spelarna tar vägen, jag tänker på spelare som Jani Hurme, Mathias Johansson, Jonas Höglund, Jesper Damgaard, Calle Steen, Carl Söderberg m.fl som jag inte tror att stanna kvar men det återstår att se.
..transferfönstret stänger 31 januari kl 00.00 

Malmö vann SM-guld 1992 och 1994 men några fler guld lär det inte bli...

Fortsättning lär följa...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0