Årets övergång! - Peter Forsberg KLAR för Modo Hockey!


#21 Peter Forsberg, Modo Hockey

Det blir inget NHL-spel, för Peter "Foppa" Forsberg
gör comeback i ELITSERIEN! Han är klar för Modo Hockey (äntligen tycker jag) Han har nu bestämt sig efter en tids träning med Modo och tycker att foten fungerar bättre och bättre.
Han säger själv: - Jag kommer att träna med Modo under landslagsuppehållet och hoppas sedan kunna ta ett beslut. Modo är införstått med att jag fortfarande inte är säker på spel, men foten känns bättre idag än den gjorde i början av veckan. Han hoppas spela första matchen hemma mot Skellefteå efter landslagsuppehållet. Räkna med att han kommer locka folk till Swedbank Arena resten av säsongen.

Detta blir nog det sista riktiga försöket att komma tillbaka till hockeyn, funkar det inte nu så är karriären över antar jag, det är synd för när han är som bäst så är han lätt kanske världens bästa ishockeypspelare - alla kategorier!.

Kul för Mats Zuccarello-Aasen som hade Foppa som idol när han var liten, (Zucco är inte så gammal)

Zucco & Foppa (1994)
Tänk dom två i en första line med exempelvis Skröder.. Skulle bli en vass line det..

Kommentarer
Postat av: MoDo

vi har nått som inte ni har vi har peter forsberg det har inte ni :P hahahaha

2009-01-30 @ 18:33:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0