ÄNTLIGEN: 10.40 ispremiär för DIF


Om bara några minuter går DIF på sitt första ispass säsongen 2009/2010. 10.40 blåser tränarna Micke, Tomas och Hardy igång säsongen på is. H ä r l i g t . Säsongen är äntligen igång igen och snart kommer även matchandet att ta fart. Som vanligt så går det inte att säga hur DIF står efter träningsmatcherna är färdigspelade men jag hoppas att det blir en bättre säsong än de senaste fyra åren som har varit katastrof egentligen om man jämför hur DIF brukar ligga. Eller ärligt talat så DIF är ingen bottenklubb. Vi ska ligga däruppe med topp-4 lagen tycker jag. Svårt att säga dock hur DIF kommer stå sig iår. Två blytunga spelarförluster i Bremberg och Anger. Jag tror att det kommer bli problem med målskyttet precis som innan dessvärre. DIF har fortfarande inte plockat in nåt spetsförvärv som kan göra mål. Mackan Nilson har inte den känslan men han kommer bidra med mycket i årets lag. En back och en forward ska in till så att det är ju fortfarande öppet i truppen. I år ska DIF till slutspel inget snack om saken men läste någonstans på nätet att DIF och Modo tippas 11 och 12:a, vilket skulle innebära kvalserien. Det var ju otäckt nära förra året men en sak säger jag bara: DIF SKA TILL SLUTSPEL I ÅR! punkt slut

Kommentarer
Postat av: o8a jensa

Ja man kan alltid hoppas på slutspel, men i år tar nog roliga slut, det blir nog respass neråt tyvärr..

2009-08-03 @ 14:11:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0