Hockey-VM: Mirakelvändning av våra Kronor!


Matchvinnare: Huselius avgjorde, Weinhandl två mål bl.a 5-5

Sverige-USA 6-5 efter sudden death
Årets match
så här långt, helt klart men ska vara tydlig med att jag missade hela matchen. Var och kollade på mitt favoritlags fotbollslag göra bort sig på Örjans Vall, ångrar ju nästan att man gick dit egentligen, så jag såg ett par sekunder vid 2-2 och vid 2-4 men missade resten sen. DET ångrar jag ju. Bra att Sverige äntligen visar lite styrka och lite j*vlaranamma. USA gjorde 2-5 med 11.20 kvar av matchen, i normala fall hade det vart avgjort där men Sverige gav sig inte, Magnus Johansson, Niklas Persson och Mattias Weinhandl fixade fram en förlängning där Kristian Huselius avgjorde efter 1.59. Viktigt!

* Sverige har en öppen plats kvar: Murray?
** Johan Holmqvist står mot Ryssland! "Monstret" petas.
***Johnny Oduya
är inkallad till Tre Kronor, läkarundersökning avgör om han kommer, men INTE Henrik Lundqvist eller Douglas Murray (som dock inte är helt avskriven än), som jag gärna sett i blågult.

Kommentarer
Postat av: Däckarn

Märks ju att du inte har koll i målvaktsfrågan, Gustavsson spelade inte från start men var inte petad, det var bara en tydlig signal om att han spelat till sig en plats som förstamålvakt det i kombination med att matchen enbart var 17 timmar efter föregående match... Säger "jag" hur som...

2009-04-30 @ 23:33:41
Postat av: Anonym

förstår att det svider som FBK-supporter...

2009-05-01 @ 12:18:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0