EKHL?? NEJ! Utöka till 14 lag istället -> det är dags!


Linköping, HV71 Färjestad, Frölunda och Djurgården till KHL?

seriöst??!! men vad in i....

vad kommer hända med hockeyn i Sverige då?

- SM-guld?
- kulturen?
- rivaliteten mellan klubbarna
-kvalserien?
-flyttas upp? flyttas ner?
-hockeyallsvenska lagen


Nej det känns konstigt, fel och väldigt onaturligt. Jag vill se en rad bra kreativa belägg för att överhuvudtaget ens tänka tanken att starta en liga med östeuropa i framtiden?

NEJ! NEJ! NEJ!

MEN MITT FÖRSLAG ÄRO:
Utöka ELITSERIEN TILL 14 lag FÖRST!
-ge AIK, Leksand, Malmö eller Växjö till exempel chansen,
-testa 14 lag ett par säsonger, utvärdera

kanske någon gång i framtiden - en lite möjlighet
Europaliga på allvar! - höja statusen tusenfallt mot vad den när nu

Kommentarer
Postat av: Anonym

Heja TexaS HELT RÄTT:)

2009-04-28 @ 19:56:47
Postat av: MoDo

sorry det var jag som skrev förra inlägget :)

2009-04-28 @ 19:57:29
Postat av: Edvin Arnby

Om jag förstått det rätt så är det bara Färjestad och Frölunda som blivit inbjudna?

Intressant med denna nya liga som försöker expandera över politiska gränser, men frågan är hur genuint internationell den kan bli när 21 av 24 (eller 30 som de vill utöka till) lag är Ryska...

2009-04-28 @ 21:18:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0