Segern mot Timrå redan glömd!

DIF-segern i går mot Timrå är redan glömd, nu laddar djurgårdsspelarna inför ödesmatchen i Axa Sport Center mot Södertälje på torsdagkväll. Segern i går var ju otroligt viktig och rättvis för en gångs skull, ett litet ministeg i rätt riktning innan vi kan känna oss säkra igen. Insatsen igår var kanske den bästa på länge, DIF hade ju i och för sig två bra perioder i Ängelholm med men det räckte ju inte då. Det gäller att vi laddar om ordentligt och är förberedda när pucken släpps 19.00 på torsdag, så kan vi förhoppningsvis göra om bedriften igår. Ett Södertälje som verkar skaka av ett ont rykte som säger att Södertälje och Hannes Hyvönen nu gått skilda vägar. Det vore ju blytungt för SSK i detta läget

*****En sak fick mig dock fundersam när jag såg de två första perioderna vilket också en hockeyexpert konstaterade som jag pekat på länge:

Citerar Niklas Wikegård
"det är nog dags för Gustav Wesslau att få visa upp sig. Stefan Ridderwall ser inte ut som Fort Knox just nu"

Jag håller med..det är bara att konstatera för tillfället. Ge Wesslau chansen nu att verkligen visa vad han kan!*****

Det är tre resterande matcher ikväll som fullbordar omgång 24
Skellefteå-Färjestad: Oviss match?
Linköping-Modo: Allt annat än att LHC vinner ikväll är en skräll med stort S!
Frölunda-Rögle: VF
tar tre friska hemma mot ett halvbra Rögle

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0