Modo Hockey - Sämst i Sverige


Modo slog Djurgården hemma med 4-3 och första femman hade stora framgångar, då var allt frid och fröjd men nu 4 matcher och 4 raka förluster och 4-21 så är det allt annat än glada toner i klubben. Modo mönstrade sex juniorer inför matchen på grund av alla skador. Tungt, kolsvart för laget från Ö-vik just nu. Men nu kan det väl inte bli värre för dem? Jag lider med en viss supporter som var så stolt när de var serietrea och allt var frid och fröjd. Men ni skulle sett han efter 0-7 smällen på Hovet...då var han inte så kaxig och nu....ikväll sa han att vi kan lika gärna lägga ner den här säsongen. Jag var nere innan DIF körde över Modo med 7-0 men inte så som denna stackars supporter. Men  sim-sala-bim så är det nästan ombytta roller. Det roliga är ändå att trots fyra raka förluster så har Modo inte tappat så mycket mark i tabellen som man normalt skulle gjort. En seger på torsdag mot Rögle och de kliver uppåt igen. Jag hoppas ju mitt Djurgården tar en oerhört viktig trepoängare imorgon i en minisexpoängsmatch mot Brynäs.. Det blir en nervpers det..

I övrigt så vann LHC som väntat hemma mot ett skadeskjutet Rögle med 3-1

Magnus Kahnberg räddade skinnet på Frölunda när han sköt 3-2 med 4 min kvar i Scandinavium mot Södertälje. SSK ledde i början på andra efter en snabb vändning men det blev alltså 3 poäng till göteborgarna. Nu måste vi vinna imorrn för att gå förbi indianäcklena.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0