Gästbloggare: Stockholm a.k.a. B-Rabbit

Presenterar här med min tredje gästbloggare:  Stockholm a.k.a. B-Rabbit


"Stockholm"


Kris i DIF verkar det som. Fått i uppdrag av texas att ventilera mina känslor om detta. Krisen rör föga överraskande DIF Hockeys ekonomi och av det jag läst så handlar det tydligen om att Djurgårdens spelare inte får den utbetalning som går till deras pension. Vissa spelare har haft denna inbetalning uppskjuten i tre månader.

Detta är givetvis inget optimalt läge för klubben. Seriespelet går tungt och nu har även spelarna kontaktat SICO som är någon form av spelarrättsförbund (rätta mig om jag har fel tex). Det är väl i sig inte så konstigt, det som är skrämmande är att spelarna här tydligt visar att det inte är nöjda med situationen och frågan är självklart hur detta påverkar motivation/hjärta bland spelarna i framtiden. Motivation/hjärta är ju något som Djurgården Hockey är beroende av just nu med den prikära tabellposition laget befinner sig i.

Är rent ut sagt orolig för framtiden. Känns i nuläget som att DIF inte direkt kan förstärka truppen, något som verkligen skulle behövas utan det känns som att det kommer gå den andra vägen nämligen att spelare försvinner. Vad händer om Holmvqvist försvinner kan vi värva en ny back.....knappast troligt.

Jag håller på Parma och West Ham i fotbollen. Parma gick i princip i konkurs i och med att parmalat (sponsor) hade förskingrat pengar i miljardklassen. Resultatet blev att klubben fick byta namn till A.C Parma till Parma FC och klubben ligger just nu i serie b. West Ham har ekonomiska prolem efter den senaste tidens ekonomiska problem.

Det jag vill säga är att alla mina klubbar för tillfället lider ekonomiskt. Jag hoppas att Djurgården löser detta snarast, annars känns slutspel långt bort och kvalserien nära. Åker vi ner känns det som att vi kan gå samma öde till mötes som Pajas-Bajen Hockey och det vill nog ingen.

Over and out/ Stockholm


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0