Gästbloggare Modo talar ut om läget

Återigen har Modo min gästbloggare och Sidekick här på bloggen tänkt och skrivit ut sina känslor så kära läsare här är hans tankar sett ur ett Modo Hockeyfan-perspektiv:

Hmm... Ja vad ska man säga om detta elände? varför vänder det så himla fort i dessa ishockeykretsar? Ena dagen allt frid och fröjd nästa dag kris och inget fungerar som det ska.. får man inte hålla på sitt lag tillräkligt mycket straffas man då? För så fort man blir lite bortskämmd med framgång en lite längre tid och börjar känna lite trygghet såå pladask ner som en pannkaka.. ska man satsa på sitt lag eller ska man ge faan i det och tro att motståndarlaget kommer vinna så man kan ha lite heder kvar att säga "jag visste att de skulle förlora"?? NEJ säger jag, Det är i dessa tider som ett lag verkligen behöver sina suppotrar och jag kommer alltid att tro på mitt MoDo.. Jag tror forfarande på sm-guld-09 och ingen kan få mig att ändra den åsikten..

Så hur ska vi då ta oss ur denna kris? En sak är ju säkert vi måste värva OCH DET ÄR NU.. även fast våra junisar har spelat hyfsat så håller dom inte i denna jämna elitserie där man åker på fettorsk om man inte är på tårna.. sen kan vi kicka Snellman bort någonstans han har inte gjort någon glad hittills.. Micke Renberg och Esa Pirnes..vilken dröm om de skulle ansluta..så alla modoiter där ute kan ju ta en stund ikväll och be till gudarna att de kommer :) men sen målvaktssidan ska vi söka en nu sådan eller ska vi stå fast med KriZan och låta honom leva på sina gamla meriter sen guldet -07?? han får fortsatt förtroende att tag till men händer inte något snart måste han bort och en ny målvakt in..

Det var allt från mig idag ha det gött alla hockeynördar..


SM-GULD -09!
FORZA MoDo


Kommentarer
Postat av: Stoffee

HA! SM-Guldet -09 kommer att vinnas utav FRÖLUNDA INDIANS!!!! Goooooooo VF!

2008-11-18 @ 13:01:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0