Hockeytrean: Kämpaseger av RSK!

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

NÄSTA HEMMAMATCH:

S E R I E F I N A L

Torsdag 23 oktober kl 19.00 i Talavidshallen

RSK vs Åseda IF

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

Säsongen 2014/2015

Division 3 E Grundserie

Omgång 5

 
 
. . . . . VS . . . . .
 
 
Rydaholms SK - Skillingaryds IS  5 - 4
1-0, 2-2, 2-2
Skott: 46-32 ( 13-9 21-11 12-12)
Mål: Daniel Jonasson, Philip Haglund, Henrik Gustavsson, Gustav Ottosson och Martin Andersson
Publik:
 
RSK tog femte raka och behåller serieledningen!
Det blev en skön trepoängare på söndageftermiddagen när ärkerivalen Skillingaryd besegrades hemma i Talavidshallen. Alla poängen gick till RSKarna trots en halvbra insats sett matchen igenom. RSK drog ifrån till en tvåmålsledning men gästerna jobbade ikapp och hade både 3-3 och 4-4 innan matchen avgjordes i powerplay, segerskytt blev Martin Andersson för RSK. Tränarparet var nöjda med tre poäng men det var nog också nästan det enda. RSK ville mycket i matchen men slarvade en hel del och kom på så vis inte upp i fas.
 
RSK är serieledare efter fem omgångar, o b e s e g r a d e!
När hände det senast är ju min fråga. Finns det någon med statistik i frågan så återkom gärna till mig. Det har inte hänt under de senaste 16 åren, då jag har gått igenom min statistik, jag har alla matcher äna tillbaka till säsongen 1998/99.
 
Veckan som kommer blir en rejäl prövning eller vad sägs om:
Torsdag: Åseda hemma
Söndag: Kalmar borta
 
Det är bara att suga på segern ikväll men imorgon är det fokus på veckan som kommer och torsdagens SERIEFINAL hemma mot Åseda IF. Väl mött!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0