Hockeytrean: Förlust mot Virserum - Botten är nådd!!

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

NÄSTA HEMMAMATCH:

Söndag 9 november kl 16.00 i Talavidshallen

RSK vs Diö Hockey

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

Säsongen 2014/2015

Division 3 E Grundserie

Omgång 9

 

. . . . . . VS . . . . . .
 
Virserums SGF - Rydaholms SK
1-0, 1-0, 1-3
Skott: 44-50 (15-16, 12-17, 11-16)
Mål:RSK: David Henriksson Sebastian Svensson och Ludvig Persson.
 
Förlust mot seriens sämta lag - Säsongens sämsta insats!
Det var en smärre chock igår när jag kollade swehockeyappen efter hockeybockeymatchen, jag la ner telefonen inför matchen och då stod det 2-0 till VSGF, lite oväntat om man säger så. Virserum ensam jumbo i serien, mot unga nya RSK som överraskat och gått riktigt bra i årets hockeytrea inledningvis. Jag läser:
 
"Virserum-RSK 4-3?!??!!
 
Svårt att börja detta inlägget egentligen för det finns så mycket känslor efter ett sånt här resultat. Mycket funderingar och tankar efter en förlust mot laget man ska slå alla dagar i veckan. RSK ska alltid besegra Virserum, det är inget att diskutera. Men vad som hände i gårdagens match är en stor gåta. Sanningen är ju den att RSK var blott 21 sekunder från en nollpoängare mot VSGF. RSK lyckades kvittera i slutsekunderna i powerplay. Sen avgjorde Virserum i förlängnigen. Så typiskt för en skitmatch, skitkväll.
 
Underskattning. Stor underskattning.
 
Jag tror man på förhand i skallen redan hade vunnit matchen. Man åkte dit med fullt lag och alla var taggade och förväntade sig nog en lätt match. Dra den här parallellen bara: Åseda slog VSGF borta med 2-15!, RSK besegrade Åseda borta i seriepremiären men igår så vinner VSGF över RSK. Det är hockeytrean, lingonserien och övriga lag i serien måste skrattat när de såg resultatet för så pinsamt dåligt är det. Efter gårdagens förlust så är ju platsen i Alltrean rätt långt bort, RSK innehade ju en sådan efter fem omgångar. Laget har sedan dess sjunkt som en sten i en jämn tabell och ligger nu på femte plats fem poäng efter tätduon Kalmar och Åseda.
 
Jag orkade inte kommentera matchen igår varken här eller på twitter för jag tror nog laget skämdes rätt rejält i bussen hem ändå.
 
 
Time Out! - Nu startar vi om boys!
 
*** Nu är det glömt så nu går vi vidare!!
 
Derby när Diö gästar i Talavidshallen imorgon!
Nästa match för RSKarna och revanschera sig är Diö hemma. Det gäller verkligen att gå tillbaka till det spelet man hade i början och vara ödmjuka inför varje match. Ta en match i taget och fokusera på att få igång sitt egna spel igen. RSK har inte presterat som man kan så det krävs en rejäl uppryckning om man ska slåss med Diö om poängen. Jag vet att laget kan och jag hoppas innerligt att man är rejält taggade nästa gång man kliver ut på isen för match. NU TAR VI DIÖ IMORGON!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0