Hockeytrean: Lottat och klart för fortsättningsserien - Hej Skåne. Suck.

Hockeytrean är avslutad för RSKs del. Laget siktade på att avsluta serien med sex poäng och två segrar. Det blev noll, två förluster till mot Kalmar 4-5 och Lenhovda 4-2. RSK spel i serien denna säsong var först upp som en sol men sen ner som en platt pannkaka med lite sylt på slutet. RSK tog sig samman och bättrade sig lite i sluttampen med att slå SIS borta bland annat. Kalmar hemma hade man på gaffeln men alldeles för mycket tid i utvisningsbåset förstörde även den matchen. Lenohovda borta var inte mycket att snacka om, 4-0 på tavlan alldeles för enkelt innan man vaknade och snyggade till siffrorna.
 
Kanonstarten som förbyttes till sju raka förluster! - Vad hände?
Väldigt synd att seriespelet slutade som det gjorde efter en av de bästa starterna på säkert 15-20 säsonger och en trend bruten med seger i Åseda. Vad som hände sedan, sju raka förluster är ett mysterium. Allt det som man byggde upp i början, bra spel, en kanonstart, SERIELEDNING och framför allt en bra förutsättning försvann ganska fort. En tom känsla och under ett tag funkade ingenting, en del förändringar i truppen till matcherna gjorde nog också sitt. Jag hoppas nu efteråt när man summerar grundserien vad som gjordes fel och som inte bör upprepas igen i t.ex laguttagningen. Att spelarna är där och ger gärnet på träningarna och vill vara med och kriga och slåss om platserna o.s.v
 
Tuff Skåneserie väntar
Resor till Diö, Glimåkra, Landskrona, Höör, Limhamn, Ronneby och Åstorp väntar för RSKarna. Ingen kul serie om jag får säga mitt dessutom tror jag serien är väldigt bra så det kommer bli stentufft. Ronneby Limhamn tror jag är stora favoriter sen vet jag inte så mycket om de andra lagen. Fruktansvärt segt att hamna i denna serien. Hade varit betydligt roligare med möten med Virserum LinTek Skillingaryd och Lenhovda igen.
 
Trots allt. Nu laddar vi om för matcher i de sydligare breddgraderna. En match i taget så får vi se hur långt det räcker.
 
PS. Avgå Smålands Ishockeyförbund eller lotta om för guds skull.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0