Torsdag är alltid hockeytorsdag. Mora borta för DIF

Säsongen 2013/2014
Hockeyallsvenskan
Omgång 5
 
Svårspelat mot sveriges tråkigaste lag i sveriges tråkigaste arena. (arkivbild)
 
Mora IK - Djurgårdens IF
FM Mattssons Arena 19.00
Matchen sänds 18.55 på
 
Mora borta alltid svårt
Några korta rader om matchen ikväll för DIF. Mora borta är alltid svårt och sett historiskt så vinner inte DIF där ofta. Om mina siffror stämmer så har DIF endast två segrar efter full tid på tolv försök sedan säsongen 2004/2005. Förra säsongen tog man endast en poäng på bortais mot Mora (en pinne efter strafförlust). I vilket fall, DIF har ännu inte vunnit borta, förlust i Västerås och i Almtuna efter straffar. Formen är sådär medan Mora har toppat precis till kvällens möte. DIF har efter sin inledande försäsong i ET fått ett favoritskap och nu vill det till att börja prestera. Men det som vi alla vet det svåraste som finns för ingen match är lätt i årets Hockeyallsvenska. Jag hoppas DIF kommer ut med energi och slår emot hemmalaget. Trots att det är femte omgången så är banne mig alla poäng viktiga. Jag vill se segrar och trepoängare - Det redan ikväll.
 
KÄMPA DIF!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0