Hockeyallsvenskan: Fjärde raka förlusten - Krisen i DIF allt djupare.

Säsongen 2012/2013
Hockeyallsvenskan
Omgång 22
 
 
 
IF Björklöven - Djurgårdens IF  4 - 3
1-0, 1-3, 2-0
Skott: 15-31 (5-7, 2-15, 8-9)
Mål: Michael Holmqvist, Philip Holm & Marcus Ljungh.
 
Fjärde raka förlusten, DIF hittar en väg att förlora igen.
Det är svårt att skriva vad man känner efter ännu en förlust, den fjärde raka och dessutom den tredje raka nollpoängaren. Det är klart det är kris i anrika Djurgården Hockey just nu. Spelarnas psyke är hårt ansatt och de agerar precis som de inte tror på sitt spel, sin sak många stunder i matcherna nu. Så även idag efter att Löven vänt på en femöring. DIF leder och tappar en ledning och där man äger matchen.
 
"DIF har tränat stenhårt på försvarsspelet inför denna matchen..." sa kommentatorn på tv:n men vad var det vi såg. Jo två enkla hemmamål som avgjorde hela matchen och där även målvakten Johan Mattsson lämnade stora frågetecken efter sina..halvingripande?...ståendes och titta på pucken gå in i en tom kasse bakom honom.
Jag har ändå tyckt att DIF har två ganska bra målvakter och att de kommer hålla hela säsongen men efter idag så tvekar jag. DIF kanske inte behöver en ny utespelare utan en målvakt som kan vinna matcherna när utespelarna slarvar och går bort sig som idag. Löven är inte det bättre laget, de äger inte matchen men de hittar en väg att vinna tack vare bjudningar från DIF. De vänder matchen tack vare två slarviga ingripande av försvar och målvakt och DIF är aldrig nära att kvittera. Det känns inte som om man är där på riktigt i slutet när det som mest behövs. Även det oroväckande. Det känns som att DIF hittar en väg att förlora även om man äger och leder en match klart. Så otroligt frustrerande.
 
* Fjärde raka förlusten, tredje raka nollpoängaren. Dags att vända trenden!!!
 
Det var även första matchen för säsongen som jag satt bänkad från innan nedsläpp till slutsignalen. Spontant så är jag så pass avtrubbad så jag jublar mest inombords om DIF gör mål. Glädjen är som bortblåst bara för att man vet att det är närmre än förlust än en seger. Jag är inte ens nervös längre eller laddad för en match för att jag tillåter mig inte det för jag vet bara hur besviken jag blir när DIF torskar likt man gör idag. Det suger. Det suger nåt enormt. Jag vill känna glädje och eufori för mitt lag men jag är så avtrubbad och bara pessimist och jag hatar det. Men det är så nu bara men jag hoppas det ändras och det gärna efter nästa match. Eller nåt. Jag vill inte vara sån här medvetet.
 
* Det är bara DIF Hockey som kan ändra på det men frågan är när det händer, när det vänder eller OM det vänder? Laget ligger en poäng över playoffstrecket.
 
*** SHL - inte en chans.
Om man ska tänka framåt efter idag så är mitt svar: inte en chans. Absolut inte med det laget DIF har nu och framförallt inte som man spelar. Både kval och playoff känns väldigt avlägset när man förlorar mot ett lag hack i häl jagandes. Det handlar inte om att jag är en dålig förlorare utan det är ren fakta. DIF Hockey är inte bra, de är inte bättre och just nu förlorar man för att man är som man är.

Kommentarer
Postat av: Olle

"Undre botten av tabellen", vilka syftar du på då? SSK, Troja, Almtuna eller Oskarshamn! Löven ligger en poäng efter DIF på playoff-plats. Så tagga ner med dina dissningar!

2013-11-23 @ 19:33:35
Postat av: En som vet

Djurgårdsmålen var på ännu större bjudningar! Varför tager du inte upp detta?

2013-11-23 @ 19:37:06
Postat av: Linnéa

Som lövensupporter som varit med om 9 poäng på 13 matcher i början av sessen så är tipset; sätt dig ner i båten ta en åra och tro på ditt lag. Vi fixade att komma tillbaka trots mörker och en helvetes massa skador och tror ni klarar det, ni hade bra fart idag och bra grundspel.

2013-11-23 @ 21:39:28
Postat av: Anonym

Ruttna djurgårdsfans de är va ni är! Ni är en skam för hockey sverge

2013-11-24 @ 02:21:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0