Hockeytrean: Fortsättningsserien: Seger i Glimåkra!!

RYDAHOLMS SK VILL PASSA PÅ ATT

ÖNSKA ALLA EN RIKTIGT GOD JUL

& ETT GOTT NYTT 2014!

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

NÄSTA HEMMAMATCH I TALAVIDSHALLEN:

RYDAHOLMS SK - FROSTA HC

Fredagen den 3 januari kl 19.00

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

 
 
Säsongen 2013/2014
Division 3 D Fortsättningsserien
Omgång 4
 
. . . . . VS . . . . .
 
Glimma Hockey - Rydaholms SK  2 - 7
0-1, 1-3, 1-3
Skott: 34-50 (10-22, 11-14, 13-14)
Mål:RSK: Anton Yngwe, Tobias Lönnqvist, Michael Stridsberg, Johan Lundberg, Ludwig Persson, Mattias Hansson och Karl-Johan Iserud.
 
Stabil bortaseger nere i Skåne!
Det är glädjande nyheter från Trollarinken som når mig via liverapporteringen ikväll när jag sitter på parkeringen utanför Maxi här i stan. När jag några minuter senare är hemma så är matchen slut och jag kan dra på smilbanden och glädjas. Jag gläds åt killarna i bussen på väg hem efter en krigarinsats mot Glimma. Äntligen är det tre poäng och en rejäl boost sett ur självförtroendeperspektiv. Jag hoppas att segern idag, som var odiskutabel, höjer grabbarna. Man kan spela bra hockey och vinna matcher som idag. Dessutom så gör Emil en riktigt bra match i målet med 32 räddningar.
 
Grabbarna får suga på karamellen rejält ikväll och från och med imorgon så laddar vi om och gör ett par bra träningar innan sista matchen innan jul och nyårsuppehåll på torsdag. RSK åker då till Kockumhallen för att möta Ronneby IK
 
 - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
 
Övrig match i serien
Frosta-Ronneby 3-4
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0