Tänkvärt från Djurgårdsfamiljen (Facebook): "Jag tänker.."

-  -  -  -  -  -

På en kall vinterdag när vi var 150 inburade DIF-supportrar som sjöng ut hela LHC´s fullpackade chokladask. Då vann vi. Men vi fick kämpa.

På en dråplig förlust i Södertälje där vi höll tryck och humör uppe till sista sekund. Som sagt trots förlust i Havregrynscentret.

På en Norrköpingspublik som tittade mer på UCS stolta banderoller än matchen medans de tystnades av "oleoleola". Förlust där också. Men vinst gånger hundra på läktarna.

På när vi gled in på Göteborgs Station inför en bortamatch och mottogs av våra lagfränder på perrongen. Taggade som gummiband.

På vår moral. På det unika med Djurgårdsfamiljen. På stil och klass och rent spel. På alla motståndares vetskap att när järnkaminen nästan slocknat. Då finns det en gnista längst ner som sprakar upp och antänder nytt virke.

Jag tänker på hur jag ryser av välbehag och stolthet när jag marscherar med er på gatorna - bröder och systrar. Oavsett om det är hemma eller i bondeland.

Jag tänker på att jag trots allt är välsignad på flera sätt. Men fantastiska barn och vänner. Men också med en stark, orubblig kärlek till en förening, ett lag, tre färger och alla de hundratals supportrar, spelare, eldsjälar jag träffat och lärt känna efter nästan tjugo år i Djurgårdens tjänst. Som ideelt arbetande, som aktiv i BS, som supporter, som eran bror.

Färgerna är tre i skölden
Orden är också tre


JAG ÄLSKAR ER!

Grattis Äskade Djurgårdens IF på din 121:a födelsedag!
Heder åt John G Jansson´s minne. R I P
Framåt i kvalspelet och framåt mot ett fotbollsguld!

-  -  -  -  -  -


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0