Hockeytrean: 25 mil i buss för RSK ikväll - Löfstad borta

Säsongen 2012/2013
Division 3B Fortsättning
Omgång 2
 
 
. . . . VS . . . . .
 
Löfstads AIK - Rydaholms SK
Bredstorpshallen 19.00
 
Lång resa och svår bortamatch i afton:
RSK klev av bussen precis utanför ishallen i Tranås. Ikväll väntar Löfstads AIK på bortais och det är en svår match. Lång resa en arbetsdag för spelarna och en tuff match att vänta. RSK mönstrar 16 spelare från start och ikväll hoppas jag verkligen att RSK är med de första tio minutrarna och står upp. Man har genom hela säsongen haft svårt i början på matcherna då man inte riktigt vart på tårna och kommit i ett par måls underläge. Dessutom lite trist att man inte kan mönstra tre hela femmor i såna här matcher. Det är ju bortamatcherna som kan avgöra tabellplaceringarna i slutet och RSK som siktar på topplacering måste ju då se till att man har fullt och bästa lag i varje match annars blir det sjukt svårt. Visst det finns säkert bra anledningar och så men sen är det alltid roligare och bekvämare att spela hemma men när man åker iväg är det ju ett plus att ha ett starkt lag från start.
 
RSK började fortsättningsserien med en komfortabel seger hemma mot LinTek. Det är små marginaler i denna serien där alla slår alla så det gäller alltid att starta från noll i varje match. Tidigare resultat har ingen större betydelse när väl pucken släpps.
 
- - - - - - - - -
 
- - - - - - - - -
För övrigt har jag fått en del kängor för att jag inte bloggar alls längre och jag kan bara hålla med. Jag vill blogga som jag gjorde innan, intresse och hockeykollen är inte sämre men tiden räcker inte till, eller så prioriterar jag fel. Men sen måste tilläggas att det är DIF Hockeys spel som styr lusten till att skriva. Läget är prekärt och man mår inte bra som Djurgårdare och det smittar tyvärr av sig alldeles för mycket på skrivlusten här på bloggen. Det känns mer intressant och skriva om RSK därhemma och deras seriespel. Jag ska verkligen försöka att få till mer tid och skriva. Jag saknar med att sitta och skriva av sig ibland. Det måste bli ändring på det här. Håll ut kära läsare!
 
Övriga matcher i afton
Eksjö - Skillingaryd
Finspång - LinTek
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0